Konstig läkare!!

Min dotter har haft problem med magen, hon får ont mitt i magen med jämna mellanrum och ibland efter hon ätit, vi va till läkare för ca 1månad sen då misstänkte dom magkatarr, vi skulle höra av oss om det inte blev bättre.. så när hon nu mådde dåligt i går morse illamående och ont i magen kontaktade jag hälsocentralen. Vi fick en tid och väl hos läkaren så kommer detta från läkaren... Ingen presentation om vad han hette... som dom brukar göra!
Vem är det som är patienten då?? Öhhh läs personnummret!! ska man behöva fråga det,, näääe..
sen kommer alla super idiotiska frågor.. hur gammal? vilken klass? sen de obligatoriska frågorna var hur när?? de va väl okej.. men sen!!
Har du pojkvän? ja svarade hon då! då säger han Hur många??? vilken idiot!!! ja en svarar hon då.. då kommer nästa dumma fråga!! Och vad gör ni då?? ja det är väl olika svarar hon.. Som vad?? frågar han igen.. hon blir lite ställd och säger inte så mycke.. då kommer det Har ni samlag??? varför inte bara fråga det på en gång då?? Är pojkvännen frisk?? ja säger hon.. den frågan återkommer flera ggr..
hon får gå iväg och  ta blodvärde, CRP,urinprov, graviditets test. allt va okej utom att urinprovet visade lite nitrit.. vi går tillbaka till doktorn..
Han säger varför tog du ett urinprov förra måndagen?? vilket hon inte gjort... gå och kolla med lab säger han till mig.. jag går iväg och dom ser inget urinprov då.. är borta ca 2 min.. under den tiden har han hunnit klämma henne på magen.. inte där hon hade ont utan på sidan om.. hon säger att det inte är där hon har ont.. då säger han.. men gör det ont när jag klämmer här??? Hon säger nej! då går dom tillbaka in i rummet vi satt och jag kommer tillbaka.. snabb undersökning eller?? han är helt inne påå pojkvännen.. frågar igen är han frisk?.. säger till om att vi ska komma tillbaka med ett morgonurinprov för odling, och ett klamydia test.. kom tillbaka för provsvar på torsdag em.. INTE före kl 3... Tack och hej då!!
Ja inte blev varken hon eller jag må klokare på det besöket!! får väl avvakta till torsdag och höra provsvaret.. sen får vi väl ta kontakt med nån annan läkare om det inte går över...  IDIOT LÄKARE!!!

Kommentarer
Postat av: Linda

Jo den svenska läkarkåren är långt ifrån kompetent. Blir så förbannad över allt, idioter!!! Hoppas verkligen att det ordnar sig för henne och att hon kan få komma till en läkare som tar det på allvar och kan agera med empati! Kasta den här i sopkorgen och gå inte tillbaka till honom!! Kram Linda

2009-10-13 @ 11:42:38
URL: http://autumnleaf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0