Palliativt Plugg!!

Idag började min utbildning, Palliativ vård och omsorg. Det ska bli en intressant men en tuff kurs men får verkligen prata om döden och döeendet, i en av upp gifterna så ska vi tex redogöra hur vi själva vill bli vårdade när vi är döende. Så här står det i kursplanen.

Tänk igenom hur Du själv vill planera din död. Hur vill Du vårdas tiden före, under och efter Ditt dödsfall? Finns det någon speciell dikt, sång eller musik som Du vill ska vara med vid Ditt dödsfall. Gör en kort presentation (dikt, bild , tankar osv) som Du lägger in under Allmänt forum. Observera att inget inlägg här är för kort eller för enkelt. Det är vad Du känner som är grunden till vad Du väljer ska representera Dig. Kommentera gärna varandras inlägg.

Ja det är ju nyttigt att tänka igenom sådant faktiskt och även prata med sina nära om sådant sdå behöver det inte bli så svårt att bestämma om nu det skulle inträffa något.. Men som sagt det blir en rejäl tankeställare.

Med tanke på mitt jobb så är det nyttigt med en sådan här kurs tycker jag, man möter ju många människor som har obotliga sjukdommar och deras anhöriga.. och ett bra bemötande i sådana situationer är viktigt..  Blir hådr körning nu bara jag får hem böckerna, och sen är det en massa tv program som ska ses..

Så snälla ha tålamod om det blir dåligt med uppdateringar på bloggen..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0