EEG undersökning.

I dag ska min dotter på en EEg undersökning igen, det är ca 2 år sen hon va på den förra. Då konstaterades det att hon hade epelepsi petit mal alltså den lilla sorten utan kramp anfall. Hon föll bara bort precis som om hon satt och dagdrömmde. Hon fick medicin mot det och sedan har hon mått bra, har inte märkt av några bortfall under tiden hon ätit medicinen. Därför ska hon nu göra en ny undersökning för att se om det vuxit bort på henne så hon kan göra ett försök att plocka bort medicinen. Det tuffa i det hela är ju att hon får bara sova halva nattsömnen så hon blev ju glad när hon va TVUNGEN att va uppe till minst kl 23.. det är ju inte ofta man säger till ett barn att du FÅR INTE gå och lägga dig. Sen så kommer det jobbiga för oss båda hon måste va vaken minst 4 timmar innan undersökningen alltså var vi tvugna att kliva upp kl 04.00 så nu har jag en stor kanna kaffe på gång som jag bälger i mig, menstackars Johanna kämpar att hålla sig vaken.. sitter framför tv,n och kollar på disney channel. vi somnar nog ovaggade i kväll iallafall. En fördel är ju att Johanna fick en extra ledig dag.. Josse börjar skolan i dag.. Tänk hon börjar i 9an stortjejen..  ja ja nu måste jag ta lite mer kaffe men bara 20 min kvar innan jag ska väcka josse..
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0